skmaPORTAL PRASKMA

LITERACY DISPLAYS

Mari...mari....mari...mari tengok sini, cuba cari ide di sini untuk sudut di kelas nanti! Kan sekarang ni dok sibuk pulak dengan literasi dan numerasi so jadi cikgu pra ni kena le banyak dedahkan murid dengan huruf-huruf, nombor, perkataan ,ayat dan semuanya lah ....nak suruh murid kat kelas tu boleh membaca, menulis dan memahami dalam ilmu matematik....dan sekarang bukan yang mudah-mudah aje..kena banyak yang sukar-sukar, (ore Kelate kato hok payoh-payoh la).

















*sumber imej : Sparkle Box

Tapi...walau apa sekalipun..syukur la jadi cikgu PRA ni...banyak pahalanye...dapat didik anak murid dari 'zero' hingga dapat membaca ,menulis dan mengira bahkan bukan itu aje.. Bangga!(dalam hati sendiri) .

Dan sesungguhnya kebajikan itu sebaik namanya dan kebaikan sebaik rasanya. Dan orang-orang yang pertama kali akan dapat merasakan manfaat dan semua itu adalah mereka yang melakukannya walaupun perit dilalui. Mereka ini akan merasakan 'buah'nya seketika itu juga dalam jiwa, akhlak dan nurani mereka. Sehingga, mereka pun selalu lapang dada, tenang, tenteram dan damai.

Sedang ia tidak menanggung budi sesiapapun, yang patut dibalas, hanyalah mengharapkan keredhaan Tuhannya Yang Maha Tinggi; dan demi sesungguhnya, ia tetap akan berpuas hati (pada hari akhirat, dengan mendapat segala yang diharapkannya). (Al-Lail:19-21)




0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Powered By Blogger | ZALINA ADAM Design By SEK.KEB. MATA AYER | Modified By DBD 4690 iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top